Dziesięć generacji

Od ponad 40 lat Honda Civic jest popularnym samochodem wśród kierowców z całego świata ze względu na swoją niezawodność, przystępność cenową i funkcje. Było mnóstwo różnych modeli, od czterodrzwiowych sedanów po dwudrzwiowe hatchbacki, a także tanie i uwielbiane samochody wyczynowe. Honda Civic pokazała światu, że samochody z napędem na przednie koła mogą być świetną zabawą, a japońskie samochody to nie tylko niezawodne, oszczędne i tanie auta.

 

Civic zmienił się całkowicie na przestrzeni lat i przy ponad 20 milionach sprzedanych egzemplarzy jest jednym z najpopularniejszych samochodów wszechczasów.
Pierwsze modele Hondy Civic pojawiły się na rynku w 1972 roku i zrobiły spore wrażenie. Civic został nazwany Japońskim Samochodem Roku od 1972 do 1974 roku, a jego popularność doprowadziła do szybkiego rozszerzenia składu w ciągu następnej dekady.

 

Pierwsze modele Hondy Civic były dostępne jako dwudrzwiowe coupe, trzydrzwiowe hatchbacki, pięciodrzwiowe hatchbacki i kombi – wszystkie na paliwie bezołowiowym lub ołowiowym.
Druga generacja została powiększona o większe wymiary i większą wydajność. Rozszerzono również opcje skrzyni biegów do cztero- i pięciobiegowych opcji manualnych oraz dwubiegowej półautomatycznej. Trzecia generacja to debiut Hondy Civic Shuttle i silnika z napędem na cztery koła dał kierowcom jeszcze więcej możliwości jazdy wysokiej jakości.
W tym momencie historii Hondy Civic model zyskał już popularność na całym świecie – więc co dalej? Zamiast grać bezpiecznie, Honda zaczęła tworzyć własną niszę dla marki i poczyniła duże kroki w kierunku ekologicznej przyszłości. Wydajność i bezpieczeństwo były priorytetami, a kierowcy byli zachwyceni nowymi opcjami poziomu wyposażenia.
W czwartej generacji model był jak dotąd największy pod względem większego komfortu wnętrza, a w pełni niezależne tylne zawieszenie zapewniło również bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.
Piąta generacja: kombi Hondy Civic stało się ekskluzywną japońską ekskluzywnością, odchodząc od rynku USA!

Szósta generacja: poprawki konstrukcyjne poprawiły styl i aerodynamikę, a silnik 1. 6L stał się nowym standardem.
Gdy Honda Civic przeniosła się do 2000 roku, marka dokonała odważniejszych wyborów projektowych z bardziej agresywnymi specyfikacjami – jednocześnie zachowując swoje zaangażowanie w bezpieczeństwo, wydajność i technologię.
Siódma generacja została nowo sklasyfikowana jako „samochód kompaktowy”, ta generacja otrzymała zawieszenie MacPhersona.
Ósma generacja to pojawienie się Civic Si które uderzyło w akord ze sportowymi autami.

Dziewiąta generacja to Eco Assist. Został wprowadzony, aby tworzyć bardziej wydajne sterowniki wykorzystujące najnowszą technologię.
Przy dziesiątej generacji Civic otrzymał stylową metamorfozę, a najnowocześniejszy system bezpieczeństwa Honda Sensing stał się standardem.
Honda Civic raport spalania posiada w zależności od wersji i pojemności silnika, wahający się od 3, 6 do 9, 1 l w cyklu mieszanym na 100km. Najniższym spalaniem w cyklu mieszanym może pochwalić się Honda Civic 1. 6 i-DTEC S Hatchback IX 120KM. Największe spalanie odnotowano w wersji Honda Civic 2. 0 TypeR Hatchback VI 201KM.

 

Author: kraftmedia.pl